Prečo by ste mali meniť tréningový plán?

Ako sme vysvetľovali už nespočetne veľa krát, jedna z najhorších vecí pre posilňovanie je príliš častá zmena tréningového plánu. Vedú sa polemiky o tom, či je naozaj nutné šokovať svaly a nechať telo v neistote. Napríklad americký blog aworkoutroutine.com tvrdí, že kým poskytnete dostatočné podmienky pre tréningový plán, nemusí Vás trápiť jeho obmieňanie. A ak meníte neustále kompletné zloženie tréningu, konštantný pokrok nenastane. Čo si teda vybrať?

Image

Takže to znamená, že by ste nikdy nemali meniť tréningový plán? Samozrejme, že nie!

Stopercentne bude musieť niekedy zmeniť niekoľko vecí. Ale len vtedy, ak si zmenu vyžadujú. V opačnom prípade by to bolo kontraproduktívne. Aby sme si lepšie ilustrovali, čo to znamená, zodpovieme si tieto otázky:

  • Kedy, prečo a ako často by ste mali meniť svoj tréningový plán?
    Narážame na to, aby ste si položili jednoduchú otázku – aké sú dôvody pre zmenu tréningu? Ako viete, že je čas zmeniť niečo v tréningu? Ako často by ste mali meniť tréningy? Komplikované otázky, a o to komplikovanejšie odpovede. Každý sme unikátny, takže niekomu rok bude zaberať to, čo inému ledva dva mesiace.
  • Ako by ste mali meniť Váš tréning?
    Ak ste sa už rozhodli pre zmenu tréningového plánu, určite musíme vedieť, či nefunguje celý plán alebo jeho súčasť.

Tak sa poďme pozrieť na odpovede! A na to, ako často meniť cvičenie, aj ak sa jedná o tréningový plán na mieru

4 dôvody, prečo by mala u Vás nastať zmena tréningového plánu!

  1. Dlhšiu dobu ste necvičili Tento dôvod je asi najsprávnejší a vtedy prichádza možnosť, alebo skôr nutnosť poupraviť si tréningový plán. Už po opätovnom zaradení tela do tréningového procesu nebudete schopní zvládať váhy ako pred skončením.
  2. Zmena cieľu Už nechcete cvičiť na silu, ale skôr na letný kúpaliskový rys? Nuž, vtedy zmena plánu a pridanie pár aerobných aktivít skutočne pomôže.
  3. Nuda? Ak Vás nudí Váš aktuálny plán. Nie je nič horšie, ako keď sa stratí motivácia. Prečítajte si článok o tom, ako prekonať lenivosť a ísť cvičiť
  4. Ak je niečo ovplyvní Váš život až príliš eNová práca? Priateľka? Alebo akýkoľvek iný dôvod, pre ktorý budete mať menej, či naopak viac času na posilňovanie? Aktualizujte tréningový plán a maximalizujte čas!

Toto sú najčastejšie dôvody, pre ktoré by ste mali podstúpiť zmenu tréningového plánu. Nezabudnite, že najlepšie je vytvoriť tréningový plán u profesionálov. My poznáme MyBodyManager.sk – medzinárodný projekt pre tvorbu tréningových plánov.

Za veľmi efektívne považujeme tieto dva plány:

Tréning na vyrysovanie pre mužov

Tréning na chudnutie pre ženy

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s