Ako často meniť tréningový plán?

Vynikajúca otázka, ktorá zaujíma asi každého, kto o posilňovanie zakopol. A ak nie, tak je niečo zle. Často vidíme cvičencov, ako idú nízkofrekvenčný split a lá Cutler už druhým rokom. Každý týždeň to isté. Ich myseľ to možno považuje za dobré, ale my vieme, že telo si už dávno zvykne na tréningovú záťaž. Preto je dobré vedieť, ako často treba meniť tréningový plán!

Image

Na internete sa dočítame rôzne názory na to, ako často je potrebné meniť tréningový plán. V praxi je to však ideálne, ak zmena príde približne po 2-3 mesiacoch. To vychádza na jeden alebo dva tréningové cykly, takže sa nemusíte obávať, že by ste “nič nestihli”. Naopak, ako sme spomínali v úvode, zbytočne by ste začínali nový cyklus. Efektivita by bola mizivá a navyše by Vás možno sterotypné cvičenie omrzelo.

A čo cvičenie doma? Ako je to tam so zmenou tréningového plánu? Predsa cvikov na doma je pomenej a aj rôzne variácie na cvičenie sa skladajú ťažko. Aj tu však platí zásada, že môžete obmeniť poradie dní, intenzitu, množstvo cvikov a aj ich prevedenie. Fantázii sa medze nekladú a základ je jedno – opäť šokovať telo. Tak, ako keď ste s posilňovaním začínali!

Ak si neviete rady so zostavením tréningu, prejdite na osobný tréner pre fitness

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s