Ako správne posilňovať

TÉMA Fitness a kulturistika
Ako správne posilňovať
Nemusíte byť kulturista ani profesionálny atlét, aby ste mali peknú a vyšportovaná postava. Pri správnom vykonávaní vám posilňovanie dopomôže k úbytku tukového a nárastu svalového tkaniva, zvýšenie sily a zlepšenie pevnosti kostí. Ale ak sa vykonáva naopak zle, okrem zbytočnej námahy si navyše môžete privodiť pomerne nepríjemné zranenie.
Správna technika svalového tréningu

Možno ste sa niekedy pokúšali niečo priučiť pozorovaním ostatných ľudí v posilňovni. Iste, to je často veľmi užitočné. Ale niekedy to, čo vidíte, nemusí byť nevyhnutne správne a dokonca bezpečné. Zle vykonávané cvičenie môže viesť k natiahnutiu svalu, výronu, zlomeninám a iným veľmi nepríjemným a bolestivým zraneniam, ktoré môžu pokaziť všetko vaše úsilie.

Ak s chodením do posilňovne začínate, je vhodné si nájsť niekoho, či už je to potrebné profesionálny tréner, fyzioterapeut či len skúsený kamarát, aby vám vysvetlil zásady správneho tréningu a poradil, ako na niektoré cviky. Ale aj keď už nejaký ten čas cvičíte, nikdy nie je na škodu poprosiť niekoho skúseného, ​​kto by vám pomohol nájsť a odstrániť prípadné chyby a nedostatky.

Tu sú niektoré základy, ktoré by mal každý, kto aspoň občas navštevuje posilňovňu alebo fitnescentrum, poznať. Pomôžu vám maximalizovať vaše úsilie a minimalizovať riziko zranenia.
Ako správne posilňovať

Zdvíhajte primeranej váhy

Aspoň na začiatku tréningu začnite so záťažou, ktorú bez problémov zvládnete 12-krát až 15-krát.

Svaly musia byť na ťažšie váhy dostatočne zahriate a rozcvičenie.

Usilujte sa o dokonalé prevedenie

Naučte sa, ako správne vykonávať každý cvik. Čím lepšia technika, tým lepšie výsledky a menšiu pravdepodobnosť možného zranenia. Ak nie ste schopní vykonávať cvik tak, ako to má byť, uberte váhu alebo znížte počet opakovaní.

Dýchajte

Človek je v pokušení zadržiavať počas vykonávania cviku dych. To je ale zle. Všeobecne platí, že pri zdvíhaní závažia vydychujeme a pri spúšťaní dole sa nadychujeme.

Držte telo v správnej posice a v rovnováhe

Aby ste získali rovnováhu, snažte sa zapojiť všetky vaše hlavné svalové partie – hrudník, chrbát, ramená, paže, nohy a abdominálne partie.

Odpočívajte

Vyhnite sa cvičenie rovnakých svalových skupín dva dni za sebou. Svaly totiž po záťaži potrebujú nejaký ten čas na regeneráciu. Buď môžete 2krát až 3krát týždenne precvičovať celé telo, alebo si rozdeliť jednotlivé svalové partie do viac tréningov. Napríklad v pondelok ramená a triceps, v stredu nohy, atď

Akých chýb sa vyvarovať

Preskočiť rozohriatie

Studené svaly sú oveľa viac náchylné k zraneniu. Pred cvičením si dajte 10 minút jazdy na rotopede alebo sériu akýchkoľvek zahrievacích cvikov. Po zahriatí môže nasledovať pretiahnutie.

Ale nie naopak.

Neponáhľajte

Závažia zdvíhajte plynule a kontrolovně. Pomalé dvíhanie vám pomôže izolovať a sústrediť sa na svaly, ktoré chcete precvičiť a nespoliehať sa na moment zotrvačnosti.

Necvičte ak cítite bolesť

V kulturistike platí všeobecné pravidlo pre nárast svalovej hmoty: čím väčšia bolesť, tým lepší výsledok. Toto ale platí len o bolesti v dobre zahriatom a rozcvičenie svalu, ktorý práve cvičíte pri správnej technike. A táto bolesť je svojim spôsobom príjemná. Akonáhle cítite bolesť v kĺbe, šľache alebo svalu a je vám nepríjemná, okamžite prestaňte. Ušetríte sa tak zbytočného zranenia a času stráveného zotavovaním. Svalovica

Nezabúdajte na topánky

Topánky s dobrou podrážkou vám pomôžu udržať rovnováhu a zabráni pošmyknutiu. Navyše je tiež rozdiel mať či nemať topánky ak vám na nohu niekto náhodou pustí 20tich kilogramový kus železa. Premena tuku na svaly

Pamätajte, čím viac sa sústredíte na správny postup a prevedenie tréningu, tým viac v konečnom dôsledku získate.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s